Pierre Attaingnant 1494-1551-2
La música del renaixement abarca el segle XV i XVI i la primera dècada del segle XVII.
Les principals caracterisiques de l`art del renaixement són Fuller (2010).
- Música basada en les maneres
- Una textura rica en quatre parts
- La barreja en lloc de birns de contrast
- Harnonia amb una major precupació per el fluix i la progressio d`acords
Els instruments més notables van ser :
- Metall: Trompetes de vares , corneta, sacabutx
- Cordes: Llaut, Gittern, Mandore, Violi, Lira, Arpa irlandesa, Viola de roda, clavicordi
. Percussió: Tamburine
- Vent: Xeremia, (gralla) ,Flauta transversal, Gaita,
La polifonía és un dels notables canvis que marquen el renaixement des de l`edat mitjana. El seu ús va encoratjar l`ús dels conjunts mñes grans i va exigir conjunts d´instruments que es barregen a través de tot el rang social. Els generes més usats van ser el mass, el motet, el madrigal espiritual i el laude.
- La música renaixentista antiga que va des de el 1400-67 va perdre la complexitat rítmica , però va guanyar en vitalitat rítmica com "conduir a la cadencia"
- La música renaixentista del mitja renaixement 1467-1534 va ser important la impressió musical a partir de 1470 per arribar a un públic més ampli. Cap a finals del segle XV la música sacra polòfonica es torma mñes complexa com es veu en les misses de Johannes Ockeghem .
A principis del segle XVI hi ha una tendència a la simplificació , com es veu en el treball de
Joaquim des Prez i els seus contemporanis de l`escola franco-flamaneca , després Palestrina que estaba reaccionat per les restriccions del concili de Trento que van descoratjar la polifonía excissivament complexa com la inhibició de la comprensió del text.
- Música Renaixentista Tardana des de el 1534 al 1600 va donar un impressionant un estil polycoral que va doanr a Europa una mica sonora com havia conegut abans.i compost en aquells moments amb diversos cors de cantants i llató i cordes en diferents ubicacions especials com por exemple a la basilica de Sant Marc de Venècia , també existía l`escola romanamés vinculada al Vaticà com Orlando Di Lasso.
La transció al barroc deñ segle XVII va ser a Florència amb un intent de reviure les formes dramàtiques i musicals de l`abtiga Grècia , aquests músics eran la camarata florentina.
http://it.wikipedia.org/wiki/Musica_rinascimentale
http://ca.wikipedia.org/wiki/Música_del_Renaixement
http://es.wikipedia.org/wiki/Música_del_Renacimiento
http://fr.wikipedia.org/wiki/Musique_de_la_Renaissance
http://en.wikipedia.org/wiki/Renaisance_music
http://de.wikipedia.org/wiki/Renaissancemusik
http://pt.wikipedia.org/wiki/Música_renascentista
http://nl.wikipedia.org/wiki/Renaissancemuziek
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada